Ny Kundeservicesjef
Den 1. juni startet Bjørn Erik Kringstad i Nor Tekstil som vår nye Kundeservicesjef. Han vil få ansvar for å lede vårt nasjonale kundesenter, i tillegg til overordnet fagansvar for all kundeservice i Nor Tekstil. Han overtar stafettpinnen etter Arild Ommedal som går over i ny stilling som Markedssjef.
Nytt kundesenter
For nesten to år siden besluttet Nor Tekstil å etablere et nasjonalt kundesenter. Målet var blant annet å sikre økt tilgjengelighet og bedre service for alle våre kunder. Arild Ommedal ble ansatt i stillingen som Nasjonal Kundeservicesjef. Han fikk i oppgave å etablere og bygge opp kundesenteret med fire flinke medarbeidere. To år og drøye 60.000 telefoner senere er dette noe vi i Nor Tekstil ser på som en kjempesuksess. I tillegg er vi svært stolte over at våre kunder har gitt oss hele hele 8,9 av 10 mulige poeng i vår SMS-survey. Dette er en melding alle kunder som har vært i kontakt med kundesenteret mottar på SMS i etterkant av telefonssamtalen.
Du kan lese mer om etableringen av kundesenteret her.
Nå skal Ommedal over i ny stilling som Markedssjef Helse, og Bjørn Erik Kringstad tar over som vår nye Nasjonale Kundeservicesjef.
Variert bakgrunn
Bjørn Erik Kringstad er 42 år, gift med Cecilie og stolt firebarnsfar. Han har en variert og bred bakgrunn. Han har blant annet lang erfaring som leder, i tillegg til mange års erfaring med kunder og markedsarbeid. Bjørn Erik kommer fra jobben som Daglig Leder i IT-selskapet Proresult AS, som er et voksende IT-selskap med 13 ansatte i Førde. Selskapet leverer egenutviklet programvare innen blant annet timeregistrering, HMS/KS, prosjektplanlegging, med mer. I løpet av sine fire år i selskapet opplevde Kringstad å være med på å bli Gasellebedrift hele fire år på rad. Før jobben i Proresult var han Avdelingsbanksjef for Florø og Førde i Sparebanken Vest i 8 år.
En unik og spennende utfordring
Bjørn Erik forteller at hans syns det er unikt og spennende å kunne bli en del av et stort konsern som Nor Tekstil, med hovedkontor i hjembyen Florø. Han opplevde at det var en god match mellom hva Nor Tekstil søkte etter, og hva han selv mener han kan tilføre bedriften.
- Jeg ser at Nor Tekstil har en tydelig og ledende posisjon i bransjen. I tillegg er de langt fremme på teknologi og miljø, og det opplever jeg som veldig attraktivt forteller vår nye kundeservicesjef.
Allerede før han søkte jobb i Nor Tekstil, hadde han inntrykk av at det er et godt arbeidsmiljø bedriften. Nå ser han frem til å bli bedre kjent med organisasjonen, alle menneskene og å få treffe de ulike avdelingene rundt om i landet.
- Det er spesielle og krevende tider å bytte jobb på, og mye har skjedd siden jeg signerte arbeidsavtalen i februar. Men jeg må si jeg er imponert over hvordan Nor Tekstil har håndtert Korona-krisen på så langt.
Kringstad får i oppgave å utvikle kundesenteret vårt videre i et team som i dag består av syv dyktige og engasjerte medarbeidere. Samtidig vil han ha fagansvar for all kundeservice i Nor Tekstil. Dette innebærer blant annet ansvaret med å sikre gode rutiner slik at våre kunder opplever størst mulig grad av service.
Vi er stolte og fornøyde med å ha fått Bjørn Erik med på laget, og ønsker han lykke til i rollen som Kundeservicesjef.